4 Aralık 2011 Pazar

SERENAD FUR NADIA

Zülfü Livanaeli-Serenad
Mutluluk kitabından ve bir sürü olumlu eleştiriden sonra bu kitabı okumamak olmazdı. Kitabı okumayan bir  arkadaşım, hangi kitabı okuduğumu ya da hangi kitapla ilgili eleştiri yaptığımı, elbette ki kitabı okumadığı için anlamamış ama aşağıdaki resme daha dikkatli baksaydı bence anlardı! :))

Maya Duran, 36 yaşında, boşanmış, ergen bir erkek çocuğu var. Anneliğin yakınından bile geçememiş. Nasıl kızdım kitabı okurken, böyle anne mi olunur dedim. Durmadan çocuğa dışardan yemek söylüyor, evde yaptım dediği yemek ise sucuklu yumurta! (Tuba arkadaşım, az önce bahsettiğim arkadaşım burda da tam olarak neden bahsettiğimi anlamamış! Sanki izlediğim dizileri bilmiyormuş gibi, ya da o konuda ne kadar yoğun olduğumu bilmiyormuş gibi Gillmore Girls izlemememden yakınmış. Kendisi sosyolog olduğu için ve bu aralar bu konu üzerinde bir sürü okuma yapabildiği için kendisini burdan saygıyla selamlar, önünde ceketimi iliklerim!)


Neyse konumuz o değil ama ben o kısma fazlaca takıldım.
87 yaşında, Amerika'dan gelen bir profesör. Arka kapak yazısında birbirlerine aşık olduklarını sandım ama olaylar hiç de öyle gelişmiyor.
Her ne kadar "Edebiyat seviyorum, cafcaflı cümlelerden hoşlanıyorum desem de, hayır; ben polisiyeden hoşlanıyorum. Edebiyatla harmanlanmış bir polisiye benim daha çok ilgimi çekiyor. Hikaye ne kadar ilginç olsa da, bir parçacık alavere dalavere olsun istiyorum. Ahmet Ümit ve Paul Auster hayranlığımın sebebi bu olsa gerek.
Ve bu roman bizi Almanya'ya, Nazi dünyasına, geçmişe de götürüyor. Başımızı iki elimizin arasına alıp, az biraz da düşünmemizi sağlıyor.

Ortada incelenecek sosyolojik bir vaka varsa, az biraz polisiye katılmışsa ve kitap bittikten sonra derin bir nefes almanız gerektiğinizi düşünüyorsanız; hatta hayata ve olaylara bakışınız biraz değişmişse bence o kitap başarılıdır. Serenad'la Zülfü Livaneli en az Mutluluk kadar iyi iş çıkarmış.

P.S.Sonradan bazı düzeltmeler yapışmıştır. (Tuba daha fazla eleştirme, yarın sabah gidiyorum ve daha hiçbirşey hazır değil. Sus ve arkadaşlarınla gezmeye devam et, ya da Gillmore Girls izle, ya da Dexter'ın bir sürü yeni bölümü çıktı, kitap oku...Serenad'ı oku işte!)
:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder